Sportautode võidusõit hakkas tavapärastest seeriaautode võidusõitudest eralduma 1920ndatel aastatel. Suurima tõuke ala arengule andiski Le Mans´i 24 tunni sõit, mis esmakordselt sai teoks 1923.
Vaata, mida põnevat saab lugeda ajakirjast Tehnikamaailm septembris 2017!
Septembri Tehnikamaailma avalooks on traditsiooniline Põhjamaade sportautode test, kus Knutstorpi ringrajal võtavad üksteiselt mõõtu 20 rohkem või vähem sportlikku neljarattalist.
Võidusõiduautod on valmistatud kompromissitu kiiruse nimel. GTI- ja sportautode puhul tulevad arvesse ka muud tegurid, kuid kiirus pakub ikka põnevust.
Täpselt pool sajandit tagasi jõudis ringradadele üks autospordi ajaloo ikoon. Porsche 917 mõjutas kõigi järgmiste põlvkondade võistlusautode tehnoloogiat.
Kindlasti on autosid, mille arvel rohkem võite ja neid, mis püsinud tipus pikemalt.
Mida aeg edasi, seda enam kasvab maailmas vanade võidusõiduautode arv ja seda enam koguvad populaarsust ajalooliste autode võidusõidud.
Ajalooliste autodega on võidu kihutatud juba mitu aastakümmet ja kuigi mõned kuulsamad, tänaseni toimuvad võistlused
Formula E sari alustab novembris kuuenda hooajaga, millest oodatakse varasemast veelgi tasavägisemat ja põnevamat.
Tänaseks on selja taga neli päeva kestnud ametlikud testisõidud Valencia ringrajal ja tiimid annavad viimast lihvi 22.-23.
LMP1-klassis hübriidautodega osalenud Audi ja Porsche loobumise järel on sportautode MM-võistluste korraldajad koostöös autotootjatega otsinud palavikuliselt lahendusi sarja tuleviku kindlustamiseks.
Juba möödunud aasta suvel jõudsid Le Mans’i 24 tunni
Red Bulli noorte sõitjate programm, suuresti tänu millele ka Eesti võidusõitja Jüri Vips nüüd F1 superlitsentsi omanik on, eksisteerib juba ligi kaks aastakümmet.
Nende kahe aastakümne vältel on Red Bulli poolt noori andekaid sõitjaid tihti juba väga va